10 Mayıs 2014 Cumartesi

Y Kuşağında Pazarlama Zirvesi 2. Gün Notları



Y Kuşağında Pazarlama Zirvesi 2. Gün Notları

Bu yazıda size Y Kuşağı Pazarlama Zirvesi 2014 etkinliğinin ikinic günü ( 07/05/2014) ile ilgili bilgiler paylaşacağım. İkinci gün ilk katıldığım oturum Satış Eğitmeni Taner Özdeş’in gerçekleştirdiği ‘’ Y kuşağı nasıl Adam olur? ‘’ sunumuydu.

Taner bey’in konuşması gençleri yapmaları gerekenleri anlatmaya ve özgüvenin önemini konu alan bir sunum oldu. Kullanılan kesin ifadeler dinleyicinin hem dikkatini canlı tuttu hem de sözsel tepkiler vermelerini sağladı. Belki de en güzel anlar gülmek ve gülümsemek ayrımı yaparken yaşandı. Taner bey gülümsemenin öneminden karşı tarafa etkisini anlattı.

The Brandage Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Bülent Fidan; Konuşmasının ilk dakikalarında çok belki çok düşünülen ama söylenmeyen bir cümle kurdu. Y kuşağını için X kuşağı karar veriyor. Bunu da Türkiye Büyük Millet Meclisinde kadınlar için erkeklerin karar almasına benzetti.
Kuşakların tanımlanmasında pazarlamanın yadsınamaz bir etkisinin olduğu ifade edildi. X kuşağının biraz her şeyin mübah olduğu dönemden gelmekten dolayı rekabetçi yapısının çok baskın olduğu söylendi.
Bülent bey’in katıldığım bir diğer değerlendirmesi de Y kuşağı değerlendirilirken kültürel ve ülkesel farklılıkların önemsenmemesi konusunu anlattı. Bunun bizim Y kuşağımıza en büyük etkisi olarak unvan merakının diğer ülkelerdeki gençlere göre daha yüksek çıkmasını sayısal verilerle gösterdi.

Firmaların sosyal medyayı maalesef kullanırken promosyon kültüründen kurtulamadıklarını, sosyal medyanın markanın iletişime geçme alanı olması gerektiğini iletti. Yaptığı belki de en ilgi çekici saptama emek işçi yapısındaki değişim konusuydu.Eski anlamada emek yerine beyaz yakalı emeğin giderek arttığını ve bu kitlenin patronu giderek sorguladığını söyledi. Farklılıklar birliktelik için gereklidir cümlesi en beğendiğim cümlelerden biriydi.


M.Oğuz Maden / Sosyalikmedya İş Geliştirme ve Strateji Müdürü; Oğuz bey girişimcilikte Starbucks örneğinde on binlerce çay isteyen müşteriye rağmen çay satılmaması ve aksine kendi ürünlerinin yaygınlaştırılması konusu ile Bim’deki yükselişten ve büyük firmaların Bim’e geçmek için başvuru yaptıklarından bahsetti. Bim başarısını başarılı olan konsepti bozmamasına bağladı.



Bu konuşmaların ardından QHolding Başkanı Bayram Başaran ve UCP Holding Yönetim Kurulu Danışmanı Mustafa Oben Özerdemli’nin konuşmacı ve B1 Digital Genel Koordinatörü Bahadır Çakar’ın yönettiği Pazarlama Stratejilerinde Yöneticilerin Etkisi isimli paneli izledik. Mustafa bey markaların sosyal medyadan korkmalarına gerek olmadığını, ülkemizde arıdan çok balcının olduğundan bahsederken Bayram Başaran sosyal medyadaki en büyük sorunun kaliteli içerik üretme sorunu olduğunu ifade etti.

2. gün tıpkı birinci gün gibi çok şeyler aldığımız bir gün oldu. Zirveyi düzenleyen Sayın Recep Asar bey’e tekrar teşekkürler.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder